Televizyon quote -quotenetwörk-: Hanımın Çiftliği
hayatı pembe olanların buluşma noktası © 2010

Hanımın Çiftliği

Başından beri beğeniyle izlediğim dizilerden biridir. Olaylar harika, dizinin kendiside harika. Kitabını almayı bile düşünüyorum, ilerideki bölümleri önceden görmek için. Ama kendimi frenliyorum, heyecanı kaçacağı için. Zaten kitapla tıpatıp gitmiyor hiçbir kitap dizisi.

Ben bir tek şu dizide Muzaffer Dinçarslan adlı karaterin ölmesinden büyük üzüntü duydum. Çünkü kendisini severdim, beğenimi kazanan karakterdi. Çok erken ayrıldı diziden, ama sanırım kitaptada erken bitiyormuş. Aslında kitaptan biraz saparak dahada yaşatabilirlerdi diye düşünüyorum ama sonraki bölümleri gördükten sonra kararımı değiştiriyorum. Muzaffer ölmeseydi sonraki bölümlerde konu bulamazlardı ve dizi sıkıcılaşır, reyting kaybeder ve erken biterdi.

Dizilerde sevmediğim tek şey bir repliğin çok uzatılmasıdır, zaman artsın diye. Mesela kapı çalınır, a kişisi kapıyı açar, b kişisini görür karşısında. Diyalog aynen şöyledir;

a: Aaa b cim senmi geldin?
b: Evet canım ben geldim.
a: Niye önceden söylemedin, hazırlık yapardık.
b: Sürpriz olsun istedim canım. İçeri almayacakmısın?
a: Tabiki.

Bir olay bu kadar uzatılmaz ki ya. Tahtasını çıkartıyorlar işin artık iyice. Gerçek hayatla uyumlu olacak bir dizi, ancak o zaman sevilir. Böyle zamanı uzatmak için saçma sapan uzatmalar yaparsan, o reyting baş aşağı düşüşe geçer, uzun sürmedende çakılır kalır. Sizde kara kara düşünürsünüz efendim, 'ne yapsak, ne etsek?' diye.

Neyse, konumuzu saptırtmayalım. Bu akşam yeni bölüm var, izlemenizi tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder